3 contentmarketing trends in 2021

Datum

Tegenwoordig is contentmarketing onmisbaar voor elk bedrijf. Klanten blijven binden aan jouw merk, dat is wat je als ondernemer wil. Speel op deze trends in en zorg dat ze de volgende stap zetten in de customer journey!
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Trend 1: Emotie is key

Iets wat we in 2020 hadden verwacht: het jaar 2020 gaat de geschiedenisboeken in. Afstand, afstand en nog eens afstand. Dit zorgt voor een mindere fysieke binding met je klant. Hoe zorg je ervoor dat je klanten alsnog bindt? Het gaat tegenwoordig niet meer om de hoeveelheid informatie die je overbrengt naar je klant, maar met welk gevoel. Zorg dat klanten met jou in contact komen, in plaats van het bedrijf.

Trend 2: Go with the flow

Een contentplanning is altijd aan te raden, alleen we hebben gezien dat 2020 het roet in het eten gooide. Om die redenen moet je als ondernemer zijnde flexibel blijven. Gooi niet je gehele planning weg, maar kijk wat als evergreen content kan worden gebruikt. Vaak is je planning gebaseerd om evenementen en speciale dagen. Inhakers, zoals Kerst, zomervakantie en Sinterklaas kunnen als het ware worden gerecycled. Buig deze dagen een beetje om naar de huidige situatie en zo hoeft je planning niet meteen de prullenbak in!

Trend 3: Originaliteit

Een trend die eigenlijk elk jaar wel van toepassing is: originaliteit. Probeer eens andere technieken en communicatiemiddelen uit. Ben je al bekend met TikTok? Of wat dacht je van korte Reels video’s op Instagram? Zorg dat je als ondernemer blijft vernieuwen, ook in 2021!

Welke trends ga jij toepassen? Laat het ons weten! Heb je advies nodig over jouw social media strategie? Of weet je niet zo goed hoe je dit kan aanpakken? Neem vrijblijvend contact met ons op!